E-handel

Jak szybko zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

Styczeń 9 2017

Rynek sklepów internetowych dynamicznie się rozwija, powstaje ich coraz więcej, jednak nie wszystkie zasypywane są odrazu masą zamówień. Sprawdź, co warto zrobić w swoim e-sklepie, żeby bez zwiększania wydatków na promocję zwiększyć liczbę zamówień?

Jednym z nagminnych błędów popełnianych przez prowadzących sklepy internetowe jest wymuszanie na użytkownikach rejestracji bez zaoferowania im czegoś w zamian. Wiele sklepów posiada również skomplikowaną i nieintuicyjną nawigację, w której zagubieni klienci długo zastanawiają się co kliknąć, żeby dodać wybrany artykuł do koszyka. Takie aspekty stanowią realne bariery zakupowe, które zniechęcają konsumentów do realizacji zamówień. Zanim zatem przejdziemy do optymalizacji formularzy skupmy się na sprawdzeniu, czy nasz sklep jest przyjazny dla klientów. Dostarczmy konsumentom możliwość odbioru i płatność za towar w sposób wygodny dla nich, pokażmy wszystkie koszty na stronie produktu, nie wymagajmy od nich zbyt wielu informacji.
Zwróćmy uwagę na fakt, jak często konsument trafia z reklam na towary niedostępne, ale również takie, które mają wydłużony czas dostawy. Niestety takie kampanie bardzo negatywnie wpływają na konwersję. Najlepiej rozdzielić je na osobne kanały i informować od razu o wydłużonym okresie oczekiwania. Warto prowadzić takie działania, które będą nakierowane na właściwie posegmentowane grupy docelowe. Chociaż nie jest to możliwe w każdym przypadku to na poziomie kampanii produktowych bez obaw można testować różnych odbiorców.

Zaufanie klientów kluczem do sukcesu!
Zaufanie to kluczowy aspekt w przypadku niemal każdej transakcji. Jak zbudować zaufanie konsumentów? Oto lista najważniejszych działań:
1. Dopracuj opisy produktów, tak aby mówiły klientom, że wiesz co sprzedajesz.
2. Zapewnij szybko reagującą obsługę telefoniczną, livechat czy email, aby klient poczuł, że musi bać się o cokolwiek zapytać i napewno uzyska odpowiedź.
3. Dostarcz rzetelnych informacji o transakcji, tj. dostępność produktu, czas realizacji zamówienia, koszty dostawy.
4. Pokaż konsumentom opinie zadowolonych klientów z zakupów w Twoim sklepie.
5. Nie wymuszaj niczego na kliencie, np. konieczność zakładania konta.
6. Pokaż, dlaczego warto kupować właśnie w Twoim sklepie, proponuj bonusy, specjalne rabaty.
7. Poza komunikatami czy mailami z ofertami wysyłaj również te czysto informacyjne utrzymując stały kontakt z konsumentami.

Udostępnij