Zakupy w sieci

Internetowe zakupy krok po kroku

Styczeń 10 2017

W świecie zdominowanym przez technologie coraz częściej decydujemy się na zakupy przez Internet. Takie rozwiązanie ma szereg zalet! Podpowiadamy, gdzie najtaniej, najłatwiej i najszybciej zrobisz zakupy?

Wiele konsumentów wybiera zakupy w sklepie internetowym przez wzgląd na znacznie niższe ceny oferowanych tam towarów. Kupując online nawet po dodaniu kosztów przesyłki klient płaci za produkt mniej niż w sklepie stacjonarnym. Ponadto w przypadku zamówienia towaru za większą kwotę zwykle dostawa jest darmowa. 

Gdzie robić zakupy? 
Przed dokonaniem zakupu jakiegokolwiek produktu warto zapoznać się z ofertami kilku sklepów, najlepiej przeglądając je w porównywarkach cenowych. Ich ceny mogą się różnić między sobą nawet o kilkanaście złotych. W trakcie robienia zakupów powinniśmy również zwrócić uwagę na koszty przesyłki, głównie przy zamówieniach na niższą kwotę. Jaki sens ma to, że w jednym sklepie znajdziemy produkt o 15 złotych tańszy, skoro za moment będziemy zmuszeni oddać zaoszczędzone pieniądze na pokrycie kosztów jego dostawy. 

Jak zapłacić za wybrany towar?
Do wyboru mamy klika sposobów płatności, tj. za pobraniem, przelew, karta płatnicza, a także raty. Najczęściej wykorzystywaną formą płatności jest zamówienie towaru za pobraniem. W realizacji wygląda to tak, że wybieramy produkt, składamy zamówienie, a kiedy dotrze do nas kurier z przesyłką przy odbiorze przekazujemy mu pieniądze. Z jednej strony jest to wygodna forma płatności jednak jednocześnie również najdroższa, bowiem sklep pobiera za to dodatkową opłatę. 
Najmniej kosztuje dostawa, która będzie realizowana na podstawie przelewu pieniędzy na konto sklepu lub dokonanie płatności za pomocą karty płatniczej. Jednak w tej sytuacji musimy dostać potwierdzenie realizacji oraz wpłacić konkretną sumę przed zobaczeniem zamówionego produktu. 

Klucz to nawigacja 
Przed finalizacją zakupu konkretnego artykułu musimy go odnaleźć w ofercie i porównać z innymi artykułami. Tutaj właśnie bardzo ważną rolę odgrywa sposób nawigacji po całym sklepie, który jest intuicyjny i wyszukiwanie poszczególnych pozycji nie przysparza klientowi trudności. 
Najlepiej jeżeli na każdej witrynie znajdują się dane teleadresowe firmy. Atutem jest także kilka możliwości kontaktu (telefon, e-mail, chat), dzięki któremu klient może wybrać opcję najwygodniejszą dla niego.

 

Udostępnij