Zakupy w sieci

Zakupy przez Internet – tanio i wygodnie

Styczeń 10 2017

Coraz więcej konsumentów do robienia zakupów wykorzystuje Internet. Najczęściej kupowanymi towarami online są książki, elektronika i kosmetyki. Często w ten sposób zamawiamy również bilety lotnicze i rezerwujemy hotele. Jednak w sieci dostaniemy także bułki i ziemniaki. Czy niedługo zakupy online staną się standardem? 

Zakupy internetowe najczęściej wybierają mieszkańcy dużych miast, którzy stanowią prawie połowę sieciowych konsumentów (46 procent). Na drugim miejscu plasują się mieszkańcy wsi (44 procent). Natomiast zakupy w sklepach stacjonarnych najczęściej robią mieszkańcy małych miast. 

Artykuły spożywcze z sieci
Coraz więcej sklepów typu supermarket zaczyna działać w wirtualnej rzeczywistości. Dzięki temu klienci bez wychodzenia z domu mogą kupić na przykład jabłka, pomarańcze, wędlinę, czy ser. E-sklepy kuszą konsumentów kuponami rabatowymi, łatwością i szybkością realizacji zamówienia, brakiem kolejek, brakiem konieczności noszenia cieżkich toreb do domu. 
Również coraz więcej firm gastronomicznych oferuje dowóz jedzenia do domu, tak więc oprócz popularnej pizzy możemy zamówić sobie także domowy obiad. Jeżeli zatem nie mamy czasu lub ochoty gotować, wcale nie musisz. Niedawno na taki sposób e-sprzedaży postawił McDonald's, testując obecnie dostawy swoich produktów o każdej porze w Ameryce Środkowej, aby następnie stopniowo rozszerzyć usługę na pozostałe części świata. Warto w tym miejscu dodać, że internetowe dostawy testują również inne fast foody. W ubiegłym roku firma "Nielsen" przeanalizowała nasz rynek zakupów internetowych. Wśród towarów najchętniej kupowanych przez Interent znajdują się: muzyka w formacie mp3 (22 proc.), e-booki (19 proc.), a także bilety lotnicze, wycieczki oraz rezerwacje hotelowe (17 proc.). Spośród produktów, które wymagają tradycyjnej formy dostawy największym wzięciem cieszą się telefony i akcesoria GSM (14 proc.), sprzęt fotograficzny i gry (11 proc.), filmy (10 proc.), sprzęt RTV/AGD, książki, muzyka na płytach oraz artykuły sportowe (po 7 proc.). Ankietowani na pierwszym miejscu wskazują możliwość dostawy do domu (79 proc.), oszczędność czasu (76 proc.), zróżnicowany wybór produktów (75 proc.), możliwość złożenia zamówienia o różnych porach (74 proc.) i atrakcyjne ceny (72 proc.). Niezwykle istotna jest dla nich także możliwość porównania cen produktów zanim dokonają zakupu (66 proc.) oraz możliwość zakupu towarów, które są trudno dostępne w tradycyjnych sklepach (63 proc.).

 

Udostępnij